En Morgonpromenad

Molly piper, juste morgonpromenaddax. En oskyldig kort morgonpromenad i parken. Vi hann bara några meter innan hon springer in i ett buskage fullt med brännässlor och sly. Som vanligt på morgonkissen i lilla parken har jag flexi på henne så att hon kan göra sina behov (hon gör dem bara en bit in gräset). Inne i buskaget fastnar hon och jahopp. Då var det bara att ta sig in till den lilla lilla hjälplösa vovven som med kopplet fastnat i en taggbuske. Tillslut kom vi ut och vad tror ni att hon gör, innan jag hunnit borsta av kläderna och sett att mina crocs invaderats av skit, jo hon springer in i nästa buskage. Och snart fastnar hon igen. Sedan hittar hon någon hög med jag-vet-inte-vad och käkar.

Vi har mycket gemensamt jag och min hund. Vi är galna, knäppa och helt knas emellanåt. Sådan matte, sådan hund.

Om Ebba & Molly

Människa och hund, hand i tass.
Det här inlägget postades i Kärlek, Knas. Bokmärk permalänken.

Kommentera

