Inlärning

Lilla Figge är sedan en tid tillbaka inklickad och har lärt sig sitt, ligg, tass och inkallning. Fram tills i går, efter några få minuter kan han både give me ten och upp. Han är väldigt alert och snabblärd 🙂 Klickern gör ju också att processen går betydligt mycket snabbare.

Idag tillverkade jag och Morfar en targetpinne. Jag vill lära honom snurra men vill inte använda mig utav händerna – vill ju inte få en ”godis-hand-hund”. Har klickat för när han nuddar pinnen så får vi se om jag kan få honom att följa den.

Vi har ju nya underlägg till Färgövningen och idag började jag inklicknignen utav ett lila underlägg. Hon hajar direkt vad hon förväntas göra när jag placerar underlägget framför henne. Frågan är bara om hon är uppmärksam och registrerar färg och kommando. Det återstår att se när vi lägger fram ytterligare ett underlägg. Innan dess ska lila klickas in ordentligt!

Alltid lika roligt att lära in nya tricks!

Om Ebba & Molly

Människa och hund, hand i tass.
Det här inlägget postades i Figge, Träning, Tricks. Bokmärk permalänken.

Kommentera

