Träna inför tävling

Det blev ett väldigt kort Rallypass för att hålla Mollys motivation uppe. Jag körde respektive skylt två gånger (två bra gånger) och så var det klart. Belönade med godis och extern belöning i form av lek. Säger jag busa till Molly är det en tillåtelse att hämta närmaste leksak och leka.

Jag har gått igenom alla skyltar och skrivit upp dem jag vill träna extra på. Dessa ska det tränas på nu varje dag en tid framöver till dem sitter. Nu på morgonen tränade vi på:

 

Bildkälla

Dessa två skyltar är nog två av de jag tycker är roligast 🙂 Och som vi har tränat på längst, då vi introducerades till dem tidigt på en unghundskurs hos Sofia. De sitter egentligen ganska bra, men jag vill att Molly ska vara HELT med på vad jag vill.

Nu känns det verkligen som att vi tränar inför tävling och Jag älskar det! 

Om Ebba & Molly

Människa och hund, hand i tass.
Det här inlägget postades i Rallylydnad, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

