Fästingar

I år har vi inte haft någonting mot fästingar mot Molly. Vi har total ratat halsbanden av många olika anledningar men har provat Frontline men tycker inte heller att det funkar, speciellt inte när man är i skärgård och badar varje dag.. Så vi skippade det helt.

I skärgården slipper man inte undan de hemska djuren, vid ett tillfälle tog jag tre stycken som alla satt på precis samma ställe. Idag tog jag ytterligare en som satt där. Jag har också tagit två stycken på mig själv, en som satt på vaden och en som kröp.

Jag är lite nyfiken på det nya giftfria fästingbekämpandet. Kanske värt att prova? Någon som provat?

Bildkälla

 

Om Ebba & Molly

Människa och hund, hand i tass.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Fästingar

  1. Anneli skriver:

    Jag har inga halsband eller Frontline på mina heller. Tack och lov har de inte fått så många än så länge. Jag har provat ett giftfritt fästingmedel (en gul sprayflaska), kommer tyvärr inte ihåg vad det hette. Jag tyckte det var ganska bra. Man kan även göra fästingmedel själv. På min blogg finns 2 recept, kolla i kategorin Tips. Jag skrev inlägget 2008.

  2. P.S Hundar skriver:

    Vi använder Scalibor då det är de enda som fungerar här 100%igt, inte en enda sittande fästing.
    Men en dagishund till oss köpte ett grönt fästinghalsband på Arken, vi trodde inte att det skulle fungera, men det har iallafall fungerat väääldigt bra för dom då hunden hade 3-5 fästingar om dagen och nu inga! 🙂

Kommentera

