Figge status

Veterinärbesöket gick utmärkt, vi har en duktig liten Figge! Veterinären var jättetrevlig och med hjälp av lite distraherande frolic gick allt väldigt enkelt 🙂

Jag har börjat klicka in Figge nu. Började med att klicka-godis, klicka-godis, klicka-godis, utan att han gör något för att han ska förstå att klick ger godis. Nu jobbar vi med ligg, jag använde mig först av lite hjälper då jag sänker handen men nu börjar han haja vad det är han ska göra så jag har tagit bort hjälperna 🙂 Alltid lika roligt att träna hund!

Figge på trappan för någon dag sedan Foto: Morfar Kamera: Canon EOS 5D MarkII

Om Ebba & Molly

Människa och hund, hand i tass.
Det här inlägget postades i Figge. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Figge status

  1. P.S Hundar skriver:

    Självklart får du det, vi fick ju göra det av dig! haha 😀

  2. saralinderman skriver:

    Åh, älska bebishundar!

    Vad trevligt, det är bara att plocka bilder efter behag 🙂
    Ska länka er också, alla ursprungliga försvann i bloggflytten! Blir dock bildlös eftersom jag inte är lika kreativ och avancerad 😉

  3. Leo & Lea skriver:

    Hej! :o)
    Vad vacker hon är din Molly! Och Figge var ju sockersöt, lite kul namn dock då syrrans häst kallas just så. :o)

    SVAR: Tack snälla! Självklart får du göra så. :o)

  4. Åh så jäkla söt. Vad är han för ras? Kram

Kommentera

