Att våga tävla

Fler och fler i min omgivning tävlar. Jag vill tävla. Jag är en tävlingsmänniska. Jag ska tävla. Frågan är bara när.. Jag antar att det hela beror på att jag är feg, rädd för att vara mycket sämre än de andra.

Men samtidigt vill jag inget annat än att sätta upp ett mål (vilket skulle kunna vara en tävling) och sedan träna inför det. Jag anar att Molly skulle kunna vara supergrym på tävling då hon alltid är som bäst när det gäller, men varför kan jag då inte lita på det? Och vad händer om hon inte kommer att vara supergrym..? Vad är det värsta som kan hända? Att vi kommer sist? Att vi blir diskade? Nä, jag kommer oavsett att stå där som vinnare – för vi ställde åtminstone upp.

Nä, nu ska jag kika på tävlingar.

Om Ebba & Molly

Människa och hund, hand i tass.
Det här inlägget postades i Tävling och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Att våga tävla

  1. aktivmedhund skriver:

    hihi gud vad jag kände igen mig 😉

    vad är det för mall du menar????

  2. aktivmedhund skriver:

    SV: Allt möjligt;) Rubrikerna jag utgår ifrån är: Datum, plats, start kl., klut kl. status före träning, träningsmål, delmål, antal lyckade repitetioner av antal försök, status efter träning och kommentarer om träningen typ 😉
    Vet inte alls om det var detta du fråga om?!

    Tror det kommer gå jätte bra i utmaningen och vad kul att du vill vara med, ska blir roligt och se vad alla hittar på och hoppas det är fler som vill vara med 😀

  3. Svea och Torres skriver:

    Åk iväg på en tävling och se hur det är så ser du att det inte alls är många superduktiga där alla moment är 10 p värda (nu snackar jag om lydnad) i klass 1. Det skiter sig för många. Du skulle ha sett min kompis, domaren avbröt tävlingen och hon lyckades göra 4 moment där hon 0 alla 😉 Även på agility tävlingar är det MÅNGA som diskar sig och inte är det pinsamt, tävlade med min kompis cocker, 4 hinder gick hur bra som helst sen sket han fullständigt i mig och gick och nosade runt ist, jag tänkte inte alls på att det var pinsamt utan det är saker som faktiskt kan hända 🙂 Och så fick jag se vad som det faktiskt behövdes tränas på så då var det hem och träna som gällde. Ut och ha roligt, det är det enda viktiga! 🙂

  4. saralinderman skriver:

    KLART ni ska tävla! Det är jätteroligt att tävla med sin hund och det är härligt att ha konkreta mål att jobba för. Precis som du säger är du en vinnare redan när du åker dit och det stora målet borde egentligen vara att ha roligt!

    Jag har tävlat två gånger och min stora skräck var att Texas skulle springa av planen. Det gjorde han också. Båda gångerna. Sammanlagt tre gånger! Visst var det tråkigt men jag dog inte. Jag fick bra resultat men det kändes inget roligt. Det fick mig att fundera över det upplägg jag har haft. Jag åkte dit för att prestera och inte för att ha roligt med min hund. Helt fel. I fortsättningen ska mitt mål vara att ha så roligt som möjligt samt att få så höga poäng som möjligt på helheten (lydnad) 🙂

    Hoppas allt är bra med er!

Kommentera

