De där stunderna

image

När jag möter solnedgången tillsammans med Molly strax innan midnatt är det en av de där stunderna. Stunderna då jag tänker på stunden. Hur vacker den är och vore på bild. Förevigad. Hur jag vill bevara den och dela med mig av den.

Och samtidigt som jag beklagar mig över att kameran inte finns till hands känns stunden som en av de där stunderna jag vill behålla för mig själv. Bevara den inom mig, öppen för mig men stängd för omvärlden. Min.

Jag inser att det är lika bra. För de där stunderna är obeskrivliga, omöjliga att redogöra för någon annan. Med sin betydelse och medvetenhet om sin kvalité. Inte förtrollande som dem ofta omnämns. För inte förtrollar de mig. Snarare motsatsen, de tar mig tillbaka till verkligheten, påminner mig om mitt livs goda ting.

Jag väljer tillslut att föreviga stunden i en mobilbild. I dålig kvalité offentliggör jag den via facebook. Medvetet behåller jag kvalitén för mig själv.

Om Ebba & Molly

Människa och hund, hand i tass.
Det här inlägget postades i Kärlek, Tankar & Åsikter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

