Min älskade tjuv

Jag stekte två ägg som jag ställde ut på soffbordet. När jag kommer tillbaka sitter Molly där, slickar sig runt munnen innan jag ser att min ena ägg är borta. Det är första gången i världshistorien som Molly snor något! Jag vet att hon gillar ägg men är ändå förvånad att hon tog ägget när det fanns en massa blodpudding precis bredvid..

Inte nog med att hon tog det ena ägget, efter det slänger hon upp tassarna i mitt knä, petar på mig med nosen – allt för att få även det andra..

Om Ebba & Molly

Människa och hund, hand i tass.
Det här inlägget postades i Vardag. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Min älskade tjuv

  1. Maja skriver:

    Hah, lilla tjuv!

Kommentera

