Dag 6 – Renras eller blandras?

Jag ska vara klok, jag har för lite kunskap inom ämnet för att kunna uttala mig. Men när jag själv letar hund är jag inte ute efter en blandras så som schäfer/border collie/golden utan i såna fall skulle de vara något i stil med labradoodle. Jag antar att jag generellt sett är för renrasiga vovvar.

Om Ebba & Molly

Människa och hund, hand i tass.
Det här inlägget postades i 11 Dagar, Listor. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Dag 6 – Renras eller blandras?

  1. P.S.hundar skriver:

    Ja, renrasiga hundar är roligare, man vet vad man får ungefär och man får tävla! Blandraser har ju även väldigt sällan hälsotestade föräldrar..
    svar: ja, det vore ju underbart om man hade en egen hunddusch! whisky’s gamla ägare (vår vän) som även är Jos ”uppfödare” har en dusch innanför ena ingången för att skölja av hundar och barn.. haha 😀

Kommentera

