Dag 5 – Andra husdjur i ditt liv

Mitt allra första husdjur var marsvinet, Gossan. Hon var en mycket bestämd liten dam men samtidigt mycket kelig. Ca 2 år efter att Gossan flyttat in kom marsvinet, Mysan in i bilden. Gossan tycktes behöva en polare och vi utökade marsvinsfamiljen. Mysan var bland det snällaste på fyra ben. En lugnare och keligare individ finns nog inte! De båda kom att betyda en hel del för mig och givetvis var jag otroligt ledsen när det kom fram att Mysan hade kronisk urinvägsinfektion. Den kom och gick men med medicin kunde hon ha ett bra liv trots sjukdomen. Dock dog hon i förtid, endast fyra år gammal. Gossan dog ett år senare, nästan satt jag tror att det var depression. Jag älskade och älskar dem fortfarande ♥

Om Ebba & Molly

Människa och hund, hand i tass.
Det här inlägget postades i 11 Dagar, Listor. Bokmärk permalänken.

Kommentera

