Då är livet på topp

Molly vill alltid vara ute på tomten när vi kommer hem från skolan. Observera att hon då varit på dagis i ca åtta timmar och gått promenad hem. Idag var det inte bara en vilja. Det var en självklarthet. Normaltsätt brukar jag kunna säga något i stil med, ”Nej, Mollly, vi går in nu” och så kommer hon. Idag stannade hon tvärt och var väldigt bestämd. Vi skulle ut på tomten bara det att jag skulle låsa och larma av först men idag fick syrran göra det. Jag och hunden gick ut på baksidan.

Hon brukar lulla runt lite innan hon lägger sig tillrätta på filten som jag ofta placerar under äppelträdet. Sedan kan hon ligga där i timmar och bara sova. Jag sitter på uterummet eller bredvid henne. Då är livet på topp.

Om Ebba & Molly

Människa och hund, hand i tass.
Det här inlägget postades i Vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

