Goodiebag

Jag måste slå ett slag för min bästa vän i hundvardagen, Goodiebagen. Jag har den alltid laddad med godis och givetvis bajspåsar i den smarta fickan på goodiebagens baksida. Den följer alltid med, oavsett om vi ska till BK eller skolan. Då den har en smart hake som du lätt fäster i hällan eller byxlinningen slipper du godis i fickorna. Och när jag på kurs kör jag med dubbla 🙂

Godisficka Pro Junior Hurtta

Mina är av märket Hurtta och kostar mellan 125:- och 149:- men det finns betydligt billigare varianter också. Finns även andra lösningar i form av bälte mm.

Om Ebba & Molly

Människa och hund, hand i tass.
Det här inlägget postades i Tips, Träning. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Goodiebag

  1. Svea och Torres skriver:

    Ska bara tipsa dig om en sak. Ha den bak, har du den på sidan, framme så kan hunden bli van vid det och när du sedan helt plötsligt tar bort den på tävling kan hon börja leta efter den och inte vara lika fokuserad 🙂

  2. Daniella skriver:

    Är det inte lätt hänt att godiset åker ut när man tex böjer sig ner o ska busa o belöna en liten hund?

Kommentera

