Dag 2 – Presentera min hund

Molly är min andra halva, pusselbiten som gör mig hel. Jag kan inte tänka mig ett liv utan denna varelse. Hon förgyller mina dagar med all sin kärlek och glädje.

Molly är född 5 April 2009 och är utav rasen Kleiner münsterländer (Liten münsterländer), en ras som inte är speciellt vanlig i Sverig mer än till jakt men som är desto större i Tyskland (ursprungslandet).  De var nio valpar i D-kullen och alla döptes till något på D, Molly blev tilldelad kennelnamnet, Ljungeldens Daisy. Mollys mamma, Bonnie, är en mycket stilig och lugn dam. Molly är väldigt lik Bonnie till utseendet och till vis del även personlighetsmässigt.

Bonnie till höger. Foto lånat från kennelns hemsida

Mollys pappa, ”Foppa”,  är även han väldigt snygg, tyvärr har jag ingen bild på honom..

Molly är ett energiknippe utomhus men coollugn vovve inomhus. Hon är väldigt lättlärd och positiv. Hon är en smart familjehund som inte för något i världen skulle vilja skiljas från sin flock. Hon är full med kärlek och älskar människor.

Hon kräver att man ska mysa med henne på morgonen, så hon kan ge alla morgonpussar. Och så kanske jag ska nämna att hon alltid somnar när man klipper klorna… Det är min älskade Molly, det.

Om Ebba & Molly

Människa och hund, hand i tass.
Det här inlägget postades i 11 Dagar, Listor. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Dag 2 – Presentera min hund

  1. Becca & Olga skriver:

    Jaha så du väcks också av massa pussar på morgonen 😀 Visst är det mysigt 🙂 Olga o jag har alltid pusskalas innan vi går upp ❤

Kommentera

