Se upp för nylagd asfalt

Kom innan för dörren. Molly var smutsig om tassarna så jag tvättade henne. När jag tvättar tassarna känner jag något kladdigt som verkligen sitter fast i håret mellan trampdynorna. NO. Trots att jag försökt undvika det på vägen hem hade hon lyckats gå på den nylagda asfalten, som numera verkar finnas överallt! Jag tvättade minst fem gånger med hundschampo och klippte bort så mycket som möjligt innan jag tog lite aceton och fick bort i princip allt. Jag tvättade efteråt så att hon inte skulle bli irriterad av acetonen och det hela hade tagit en halvtimme. Jätteroligt. Hädan efter ska vi verkligen undvika asfalt som kan vara nylagd. Jag rekommenderar er att göra detsamma..

Om Ebba & Molly

Människa och hund, hand i tass.
Det här inlägget postades i Vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

